פרסום ברדיו

פרסום ברדיו
פרסום ברדיו

גם בימינו, כשיש מבחר גדול של אפשרויות פרסום במדיומים השונים, פרסום ברדיו הוא עדיין אחד מערוצי הפרסום הרלוונטיים והאפקטיביים  בישראל. פרסום ברדיו (Radio Advertising) פשוט עובד והעובדה שעסקים רבים קטנים כגדולים ממשיכים להשקיע בפרסום ברדיו ולהרוויח מכך.

דרכנו ניתן לפרסם ברדיו במחירים הטובים ביותר החל מ-5000 ש"ח לפרטים התקשרו: 0737-282930

ישנן מספר סיבות לכך שהאופציה לפרסום בתחנות הרדיו בארץ , לפחות עבור חלק נכבד מהעסקים, היא מומלצת. סיבה עיקרית היא  החשיפה הגדולה של הציבור בישראל לשידורי הרדיו בערוצים השונים ובעיקר בחמשת הערוצים הפופולאריים: גלגל"צ, 91FM – רדיו לב המדינה, 99 FM ,100   FM  ו-102 FM רדיו תל אביב. כמובן שגם רדיו דרום ורדיו צפון נכללים פה.
ברוב המקרים המאזינים לרדיו הם קהל שבוי – מקשיבים לרוב תוך כדי נהיגה או בזמן פעילות אחרת בבית למשל, אופן ההאזנה למדיה הזו ואינם נוטים לזפזפ יותר מדי בין ערוצים, היכולת להעביר מסרים לציבור רחב מאוד (גם ברמה הכרתית וגם ברמה תת הכרתית ) המאזין בשילוב  העלויות הסבירות ביותר של הפרסום, הופכות את הפרסום ברדיו לעניין משתלם במיוחד עבור עסקים רבים.

החשיפה לפרסומות ברדיו –  נתונים מעניינים

לשידורי הרדיו בארץ יש חשיפה גבוהה מאוד וקהל המאזינים הוא גדול, גם בעידן הטכנולוגי המתקדם, בו אנחנו לא מנותקים לרגע מהסמארטפונים, והאינטרנט, הטלוויזיה והמדיות החברתיות נגישות לנו בכל זמן ובכל מצב, אנשים רבים בוחרים להאזין לרדיו ומתחברים למדיום הזה.
על פי נתוני TGI- גוף המחקר המוביל בארץ בכל הקשור למדיומים התקשורתיים, במהלך 2013 נרשמה עלייה בהאזנה לכמעט כל תחנות הרדיו בארץ. רשת ב' למשל ,מגיעה לשיעור חשיפה שנתי ממוצע של כ- 25%, ב- 88FM נרשמה בשנת 2013 עלייה של למעלה מ- 50% בנתוני ההאזנה, ורדיו ללא הפסקה (103FM) הגיעה לחשיפה כלל ארצית של מעל- 10% בקרב מבוגרים מעל גיל 18.

דבר נוסף שעולה מנתוני המחקר , שהאזנה לשידורי רדיו עדיין נפוצה כל כך במקביל לכל ערוצי התקשורת האחרים שנגישים לנו ומעסיקים אותנו, פשוט כי מדובר בסוג מדיה שאהוב על אנשים רבים  בטווח גילאים רחב ונוגע לקהל מגוון במיוחד. כך שהרדיו עבר איזו שהיא טרנספורמציה ובניגוד לזה שהיינו עשויים לחשוב ששידורי הרדיו יחלפו מן העולם עם השתלטות ערוצי התקשורת המודרניים והמתקדמים שיש, המדיום התקשורתי הזה שרד ופשוט נוצרה עבורו התאמה פונקציונאלית, כי כיום אנשים רבים מאזינים לתוכניות הרדיו השונות דרך הסמארטפונים והטאבלטים, דרך המחשב וגם דרך הטלוויזיה.
משך הזמן שאנשים מבלים בכבישים, בנסיעות ובפקקים רק גורם לנהגים שמבלים זמן רב ברכב על הכביש ואינם יכולים להתעסק בסמארטפון בזמן הנהיגה, להקשיב ליותר ויותר להיחשף יותר לשידורי הרדיו וזו דוגמא מצוינת לקהל מאזינים שהוא למעשה קהל שבוי.

האפשרויות לפרסום ברדיו

רוב הפרסומות ברדיו נמשכות עד ל- 30 שניות, שברדיו זהו משך זמן אופטימלי להעברת מסרים שונים באופן אפקטיבי שלא יעבור את הגבול ויתפרש כמציק. כמובן שלאור פרק הזמן הקצר על  פרסומת ברדיו להיות ממוקדת תמציתית וקליטה וכמו כן, חשוב מאוד להדגיש את הדרכים בהן ניתן ליצור קשר עם בית העסק או לרכוש את המוצר/שירות המפורסמים, בעיקר באמצעות פרסום מספרי טלפון קליטים או מספרי כוכבית מקוצרים שלרוב יהיו מלווים בלחן מדבק.

אופציה נוספת לפרסום ברדיו היא יצירת פרסומת ארוכה בת 30 שניות שמשודרת בתחילת הקמפיין, ולאחר מכן החלפתה בטיזרים תמציתיים בני 10-15 שניות ולפעמים אף פחות – במטרה לחזק את המותג המפורסם או המוצר אותו רוצים לשווק ולשמור אותם בתודעה לאורך זמן רב (פרסומות קצרצרות, באופן טבעי, ניתן להעלות לאוויר פעמים רבות מבלי להידרש להוצאות גבוהות).

ניתן לשבץ דברי פרסום ברדיו ברשתות שידור שונות. יש את קול ישראל המשדרת פרסומות (בפרט רשת ב', רשת ג', רשת א' ו- 88FM), בגלגל"צ, אחת מתחנות הרדיו הפופולאריות ביותר בארץ הזוכה לחשיפה עצומה של מאזינים במשך רוב שעות היום, וגם בשידורי בתחנות האזוריות הפרוסות ברחבי הארץ כגון רדיו צפון, רדיו קול רגע (המשרד באזור העמקים), רדיו חיפה, רדיו קול חי וקול ברמה (המיועדים לציבור החרדי), רדיו ללא הפסקה, רדיוס, רדיו תל אביב, רדיו לב המדינה, אקו 99FM, רדיו ירושלים החדש, רדיו דרום ורדיו קול הים האדום, ורשת גלי ישראל המשדרת ביהודה ושומרון.

הודות למגוון הרחב של התחנות תוכלו ליצור פרסומות לקהל יעד ממוקד מבחינה גיאוגרפית, וגם מבחינת פרמטרים נוספים משום ניתן לפלח את קהל היעד והאוכלוסייה על פי משתנים שונים בהתאם לתחנות הרדיו המועדפות עליהם וסוג השידור של תחנות אלו ובכך להגדיל באופן משמעותי את יעילות הפרסום.
אם כן, לפרסום ברדיו נתוני חשיפה גבוהים מאוד הנפרשים על פני הקשת הרחבה של קהלי היעד בין אם מיקדנו אותו ובין אם לא, והדבר מאפשר להעביר לקהל המאזינים מסרים קולעים בעלי השפעה ולייצר מודעות למוצר/שירות/מותג או בית עסק באופן יעיל ומהיר.
מדי יום אנו נחשפים למגוון פרסומות ולמסרים גלויים וסמויים מטעם מפרסמים שונים, תכני הפרסום הללו משפיעים על תודעתנו,  אם אנו מודעים ובוחרים בכך וגם אם לא . על ידי פרסומת שמע קצרה משכנעת עם משפט קליט , ג'ינגל שיתקע לנו בראש או מסר מבדר המאזינים יזכרו את הפרסומת ואולי אף ישתכנעו ליצור קשר ם בית העסק שלכם, לרכוש את המוצר או להזמין את השירות שאתם מפרסמים. כמו כן, הג'ינגלים הקליטים שמאפיינים את הפרסומות ברדיו שכזה גורמים  לאנשים לזמזם ולשיר אותם או לדבר עליהם  ובכך ממשיך הפרסום גם מפה לאוזן.

האפקטיביות של פרסומת קליטה ברדיו

כולנו כבר משננים בעל פה את המסר הקליט של הפרסומת של חברת הביטוח 9,000,000 כולנו מכירים בעל פה את הלחן לשירות מימוש הזכויות של "לבנת פורן" ואין אחד שלא שמע את המשפט המדבק "הוליייי מוזסססס" של רשת המסעדות הידועה.
על כולנו זה משפיע ברמה תת הכרתית, אנו שומעים ומקשיבים לפרסומת שחוזרת על עצמה שוב ושוב, פעמים רבות ברמה יומיומית או אפילו מספר פעמים ביום והמסרים נטמעים בתודעה שלנו, וברגע שהמסר נטמע, הוא ישפיע עלינו.. סבירות גבוהה שאם נרצה להזמין משלוח אוכל בערב נתקשר למוזס או שאם נשמע על מישהו שמחפש לעשות ביטוח נציע לו להתקשר לחברת הביטוח 9,000,000 , זה יבוא לנו כל כך בטבעיות שאפילו לא נקשר בין הפרסומת שנחשפנו אליה לבין מה שאנו עושים.
זו הייחודיות של הפרסום ברדיו, מעין שטיפת מוח אם תרצו, והעובדה היא שזה עובד על כולנו, ועובד מצוין.

פרסום ברדיו – פתרון מושלם לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים

אם כן הרדיו נותן לעסקים קטנים כגדולים את האפשרות לפרסם במחירים זולים יחסית ועדיין להשיג  מהקמפיין הפרסומי תוצאות מעולות. זהו יתרון בולט על פני אמצעי מדיה אחרים שגם אמנם פונים לקהלי יעד רחבים, אבל עשויים להיות יקרים בהרבה או שאינם מאפשרים פילוח דומה של קהל היעד לזה שמתאפשר ברדיו. 

המחיר הסביר מאוד של פרסום ברדיו מאפשר למשרד פרסום לרכוש חבילות הכוללות זמני שידור רבים וכך לחזור שוב ושוב על המסרים. כדאי לדעת שחלק מהמאזינים לרדיו עושים זאת מבלי להקדיש לתכנים תשומת לב מרבית, אולם המסרים בכל מקרה מחלחלים ומשפיעים על המאזינים.
יתרון נוסף שיש לפרסום ברדיו הוא האפשרות לתכנן את שעות הפרסום ואת התחנה בה תשודר הפרסומת לפי קהל היעד המבוקש, ובכך למקסם את יעילות הפרסום. סביר שפרסומת שתשובץ בין שידורי תחנת רדיו מתאימה ושעות מסוימות במהלך היום (לדוגמא בשעות הבוקר או אחר הצהריים המאוחרות כשאנשים רבים נמצאים ברכביהם או בתחבורה הציבורית בדרכם לעבודה או מהעבודה חזרה הביתה , ומאזינים לשידורי הרדיו).

פרסום ברדיו יכול להיות גורם זרז להגדלת מכירות, יצירת קהל לקוחות והגברת מודעות למוצר או לעסק שלכם. היעילות בפרסום ברדיו היא גבוהה מאוד ביחס לעלויות הנדרשות, שהן נמוכות יחסית. לסיכום, פרסום ברדיו הוא כדאי מאוד עבור עסקים, בין אם הם קטנים בינוניים או גדולים, ומהוות פתרון מושלם עבור בתי עסק שמעוניינים להשיג לעצמם חשיפה רבה מאוד מבלי להשקיע הון תועפות.

דרכנו ניתן לפרסם ברדיו במחירים הטובים ביותר החל מ-5000 ש"ח לפרטים התקשרו: 0737-282930