הטמעת מעקב המרות של גוגל אדוורדס ופייסבוק באתר באמצעות GTM
איך להטמיע מעקב המרות ולעקוב אחרי פעולות של הלקוחות באתר?
אם בעבר נאלצתם להמתין שעות רבות או ימים ספורים לאנשי הקוד והפיתוח שיבצעו עבורכם פעולות באתר, באמצעות תג מנג'ר תוכלו לשתול קודים מבחוץ ישירות אל תוך האתר שלכם.
אין צורך לבצע התכתבויות או שיחות רבות עם המתכנת, תוכלו לבצע את רוב הפעולות בעצמכם ולגמרי בחינם. במידה והנכם עובדים עם מספר לקוחות, מומלץ להקים לכל אחד מהם תג מנג'ר נפרד.
יתרונות העבודה עם גוגל תג מנג'ר
- יכולת הטמעה ללא צורך בידע מוקדם בקוד
- ניהול קודי המרה באמצעות מערכת אחת
- צמצום התלות בלקוח או במתכנת
- יכולת ניתוח נתונים מתקדמת
כיצד פותחים חשבון GTM? המדריך המלא למתחילים
נרשמים בצורה חינמית באמצעות משתמש הגוגל שלכם ומקימים חשבון לאותו לקוח/הנכס שאותו נרצה לנהל.
לאחר מכן תצטרכו לאשר את תנאי השימוש – המסך הראשון שיקפוץ לכם יהיה קוד ההתקנה של GTM אותו יהיה עליכם להתקין באתר הוורדפרס שלכם.
חשוב לציין, את קטע הקוד שיש להטמיע באתר מומלץ להיעזר במתכנת שיודע כיצד להטמיע אותו. הטמעה לא נכונה של הקוד עלולה להוביל לפגיעה אנושה באתר שלכם.
החלק הראשון של הקוד – אותו אנו אמורים להטמיע בHEAD.
החלק השני של הקוד – עלינו להטמיע בBODY.
כדי לוודא שתג המנג'ר הוטמע כמו שצריך, אנו יכולים להשתמש בתוסף חינמי של גוגל בשם:
(Tag Assistant (by google.
לבדיקה ניתן לפתוח את האתר שלנו בעמוד חדש -> פתיחת התוסף -> יופיע התג מנג'ר שהתקנו (מספר המזהה אמור להיות תואם למספר המזהה בתג מנג'ר עצמו).
הטמעת פיקסל פייסבוק באמצעות Google tag manager
שלב ראשון – אנחנו הולכים לחשבון הביזנס שלנו בפייסבוק -> תפריט -> מנהל האירועים.
שלב שני – לוחצים על הפלוס הירוק -> חבר מקורות נתונים -> בחר באפשרות "אינטרנט".
שלב שלישי – בחרו פיקסל פייסבוק ולאחר מכן לחצו על "קשר".
שלב רביעי – הוסיפו את שם הפיקסל האישי שלכם.
שלב חמישי – הזינו את כתובת האתר שלכם (URL).
שלב שישי – לחצו על המשך.
שלב שביעי – בחרו בהתקנה ידנית של הפיקסל.
ולחצו על כפתור העתקת הקוד "Copy Code" – תוכלו להעתיק אותו לקובץ WORD ולשמור אותו לכל מקרה שלא העתקתם את כולו כראוי.
בשלב הבא יהיה עליכם להיכנס אל גוגל תג מנג'ר ובדף הראשי ללחוץ על "New Tag".
תג מנג'ר אומנם יודע לסנכרן באופן אוטומטי בין כמה עשרות שירותים, אך באופן טבעי וכתוצאה מכך שפייסבוק וגוגל הנן מתחרות ישירות, פייסבוק אינו אחד מן השירותים ולכן יש לבחור בcustom html.
לאחר שלחצנו על "Tag Configuration" -> נבחר באפשרות "Custom HTML"
זוכרים שלחצנו על כפתור "Copy Code?" – כל מה שנשאר לנו לעשות עכשיו הוא להדביק את הקוד בתוך התבנית. כך זה יראה >>
הפעולה הבאה שנצטרך לבצע היא להגדיר את "הטריגר" = מתי התג מנג'ר "ירה" את הפיקסל של פייסבוק, מכיוון שאנו רוצים שהפיקסל יופעל בכל פעם שהלקוח צופה באחד מן העמודים,
נשתמש בטריגר המובנה – ללא צורך בהתקנה, הוא יופיע באופן אוטומטי
All Pages -> SAVE -> SUBMIT -> PUBLISH.
(כל הכפתורים מופיעים בצבע כחול בצד ימין בחלקו העליון של המסך).
כמו שבדקנו שהTag Manager שלנו הוטמע כמו שצריך באתר, גם כאן אנו מעוניינים לדעת שהטמענו את הפיקסל כמו שצריך. לכן, ניתן להשתמש בתוסף של פייסבוק לדפדפן שלנו שגם הוא חינמי: "Facebook Pixel Helper"
איך להטמיע מעקב המרות של גוגל אדס לאתר באמצעות Google Tag Manager?
מעקב המרות של Google Ads מאפשר לנו לסקור אודות ביצועיהן של המודעות שלנו ולבחון אחר פעילותן. כתוצאה מכך, נוכל לדעת אילו מודעות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר ביחס להקלקות וכאלו אשר מממשות את האסטרטגיה בה בחרנו להשתמש לטובת מסע הפרסום שלנו.
יש לציין, כי מעקב ההמרה יתבצע רק לאחר הטמעת הקוד של גוגל אדוורדס. במדריך הבא נציג לכם כיצד ניתן להטמיע ולעקוב אחר המרות שהתקבלו כתוצאה ממודעות הפרסום שלכם בגוגל.
שלב ראשון: עברו אל מסך המרות.
לאחר שיצרתם בהצלחה את הקמפיין שלכם, יהיה עליכם ללחוץ על אייקון כלים והגדרות המופיע בסימן של "מפתח שוודי" -> מדידה -> המרות.
שלב שני:
הגדרת המרה חדשה -> לחצו על כפתור הפלוס -> ההמרה שתרצו לעקוב אחריה: אתר אינטרנט.
שלב שלישי: הגדירו את פרטי ההמרה.
שלב רביעי: שמירת ההמרה -> התקנה באמצעות Google Tag Manager -> קבלת הפרמטרים.
שלב חמישי: הגדרת תג חדש בGoogle Tag Manager
שלב שישי: הגדרת התג.
שלב שביעי: לאחר שמירה יהיה עליכם לבצע את הגדרת הטריגר.
לאחר שסיימתם והשלמתם את כל הפרטים לחצו על:
SUBMIT->PUBLISH->CONTINUE
(מומלץ לבצע בדיקה בדף התודה ולוודא כי אכן התג פעיל).