עיצוב דף נחיתה
עיצוב דף נחיתה

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט שנוחתים בו עקב לחיצה על מודעת פרסום באתר כלשהו או דרך קמפיין במנועי החיפוש השונים.
דפי נחיתה ממוקדים יותר מאתרים רגילים ותפקידם להעביר מסר כלשהו לגולש, המסר יכול להיות מכירת מוצר, הכרת שירות מסוים או לטובת השגת כתובות אימייל של מבקרים לשם שליחת חומר פרסומי ועוד.
לרוב יש רק מסר אחד הנמצא בדף הנחיתה כך שיקל על הגולשים אליו להתמקד בו.

מה זה מיני אתר / מיני סייט?

מטרתו של המיניסייט היא זהה והכללים החלים על דף הנחיתה חלים גם עליו, ההבדל ביניהם הוא שמיניסייט אינו דף בודד אלא ממש אתר קטן הממוקד למסר פרסומי אחד, ניתן לעבור בין הדפים במיני אתר ויש בו תוכן רב יותר.
מכיוון שמטרתם של דף הנחיתה והמיניסייט היא דומה, אתייחס אליהם בהמשך כאל מושגים נרדפים.

טיפים שרצוי לאמץ כדי ליצור דף נחיתה \ מיניסייט טוב

עיצוב
עיצוב הדף נחיתה צריך להעביר את הרעיון באופן ענייני,
כך שרצוי להמנע מצבעים בוהקים וגרפיקות מיוחדות המסבות את תשומת הלב מן המסר אל העיצוב.
כמו כן, גרפיקה משוכללת מדי מאטה את טעינת הדף ולא מומלץ לתת לגולש לחכות יותר מידיי עד שיחשף למסר הפרסומי.

העיצוב מוכיח את רצינות המפרסם ולכן עדיף שיראה מקצועי, במידה מסוימת דף הנחיתה הוא הפנים של המוצר ברשת, הוא צריך להיות נקי, מסודר ואסתטי.

טקסט
יש לכתוב הסבר קצר על מאפייני המוצר או השירות ועל התועלת שתצמח מהשימוש בו.
ההסבר הטקסטואלי צריך להיות תמציתי ולהכיל רק את הנקודות החשובות שמשווקות את המסר בצורה התדמיתית הטובה ביותר.

כותרת
כותרת עניינית שמכילה מילים חשובות וחזקות היא כלי חשוב מאוד בהעברת המסר ואין להתייחס אליה בקלות ראש.
הכותרת בדף הנחיתה צריכה להיות ברורה, ממקדת ולתפוס את עין הגולש כך שימשיך ממנה אל הטקסט.

תמונות
רצוי להוסיף תמונות שימחישו את המוצר/שירות אותו רוצים לפרסם.
על התמונות להיות באיכות טובה ולהציג את המסר באופן חיובי,
בדרך כלל התמונות חשובות יותר מהטקסט מפני שאנחנו קולטים יותר טוב דברים ויזואליים.

צריך לשים לב לא להציף את המיניסייט בתמונות, גם בגלל שהגזמה תעשה את הפעולה ההפוכה ממה שהמפרסם רוצה,
(תפזר את דעתו של הצרכן הפוטנציאלי) וגם בגלל שהדף יעלה לאט יותר.

קישורים
דפי נחיתה צריכים להכיל (במידת הצורך) 2 סוגי קישורים;
1. קישור פנימי לאתר גדול יותר שמכיל מידע מורחב יותר על המוצר ועל המפרסם,
2. קישור חיצוני אל אמצעי תשלום עבור המוצר/שירות אונליין.
מכירה מתוך דף הנחיתה יכולה להגדיל את הרווחים ולכן רצוי לתת לגולשים אופציה כזו.

הנעה לפעולת רישום לאתר / מכירת המוצר

רישום אנשים לדף נחיתה מגדילה את אמצעי הפרסום בכך שהיא מאפשרת שליחת חומר פרסומי לגולש.
אנשים שנרשמים לאתר הם אנשים שמתעניינים במוצר ולכן הם מהווים לקוחות פוטנציאליים.

בתמורה לכך שהמפרסם מבקש מאנשים להרשם לדף נחיתה שלו הוא צריך להשאיר לגולשיו פרטי התקשרות כגון כתובת מייל וטלפון.

הדרך למשוך גולשים אל הדף נחיתה ולהפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים היא על ידי פרסום.
באנרים, קישורים נכנסים מאתרים בעלי תוכן דומה, קידום במנועי החיפוש באינטרנט ועוד.

הפרסום צריך להיות מעניין מספיק בשביל שאנשים יכנסו לדף הנחיתה כדי ללמוד עוד על המוצר.

דרכים לקידום דפי נחיתה במנועי החיפוש

(ppc) קמפיינים של גוגל קמפיינים ממומנים

התשלום הוא עבור כל הקלקה על הקישור לדף נחיתה.
הקישורים הממומנים מופיעים בתוצאות החיפוש מצד ימין תחת הכותרת "קישורים ממומנים".

לא תמיד הקמפיינים של גוגל הם קמפיינים של הקלקות,
על פי הצורך של הלקוח והתרומה של הקמפיין למכירות תקבע שיטת התשלום המתאימה (תשלום עבור מכירה, תשלום עבור רישום לאתר).

פרסום במנוע חיפושי (דוגמת גוגל)

מערכת גוגל אדסנס מייצרת באנרים ומודעות ומפרסמת אותם באתרים בעלי קונטקסט דומה לזה של הדף נחיתה.

מיניסייט כשמו כן הוא, מיני-אתר אמור להגיש נושא ספציפי לאנשים ועל כן הוא צריך לעסוק בנושא זה בלבד,
ולא להתפתות לאפשרות להגיש עוד מוצרים ועוד שירותים כפי שקורה באתרים גדולים יותר.

על מנת לתת טיפול מקסימאלי לכל מוצר רצוי ליצור דף נחיתה או מיניסייט נפרד לכל מוצר שרוצים לפרסם ולא להתפזר יותר מדי.