10 טיפים לשיפור יחס המרה בחנות אינטרנטית
מהי המרה? כיצד מודדים יחס המרה? ומהם 10 טיפים לשיפור יחס המרה שתוכלו לבצע, במספר דקות, בחנות האינטרנטית שלכם?
זרקו לכם משפט לאוויר כמו:
"שיפור יחס המרה בחנות הווירטואלית שלכם יגדיל פלאים את רווחיות מכירת המוצרים או השירות שאתם נותנים", רוצים לדעת איך לפעול לשיפור יחס המרה בחנות האינטרנטית שלכם?
כיום, כל בעל חנות אינטרנטית יכול באמצעות מספר פעולות פשוטות לשפר את יחסי ההמרה לטובת מימוש אסטרטגיית השיווק של האתר והעסק שלו.
מה זה המושג המרה (Conversion)?
בעולם שבו חנויות פיזיות הופכות ביום אחד לחנויות אונליין, המרה הנה פעולה שאנו שואפים שהמשתמש יבצע
בחנות האינטרנטית שלנו. לדוגמא: רכישה באתר, השארת פרטים/טופס הרשמה (ליד), הרשמה לרשימת התפוצה ועוד.
איך נמדד יחס המרה?
כמובן, באחוזים. בשביל לתאר לכם את זה לימים אלו, דמיינו לעצמכם 100 אנשים שנכנסים לחנות הווירטואלית שלכם ומתוכם רק אחד ביצע רכישה, ובכן יחס ההמרה יעמוד על 1%.
לטובת שיפור יחס ההמרה, בין אם מדובר בדף נחיתה, חנות אינטרנטית, אתר תדמית, אנו נרצה לשפר את יחס ההמרה גם אם מדובר בעלייה של 1%.
לרוב, ממוצע המרות בחנויות אונליין עומד על אחוזים בודדים. אל תמעיטו בעלייתו של אחוז אחד בלבד.
10 טיפים עיקריים שאפשר לעשות במספר דקות
- הלקוחות שלכם יודעים מה הם מחפשים –
הסיבה העיקרית והפשוטה שהגולשים עוזבים את החנות הווירטואלית שלך היא שגם אחרי ניווט ארוך הם לא מצאו את מה שחיפשו.
באמצעות "שורת חיפוש" תוכלו לעזור להם למצוא בדיוק את מה שבשבילו נכנסו לאתר שלכם. - הנעה לפעולה והסרת ספק –למשתמש שגולש באתר אמור להיות ברור ללא צל של ספק מה יקרה כאשר ילחץ על הכפתור הבא.
קריאה לפעולה יכולה לבוא לידי
ביטוי כמו למשל בלחצן "הוסף לסל" או "מעבר לסל הקניות" וכן גם "תשלום". - מהירות היא שם המשחק –
מהירות הטעינה של החנות הווירטואלית שלכם מהווה גורם עיקרי המשפיע ישירות על יחס ההמרה שלכם. כתוצאה מחוויית משתמש ירודה, רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים לנטוש את האתר כבר בדקות הראשונות שנכנסו אליו. מהירות הטעינה מושפעת מגורמים רבים שיש לקחת בחשבון: גודל התמונות, משקל סרטון ווידאו עם הפעלה אוטומטית, כמות הגולשים בו זמנית באתר, קישורים נכנסים/יוצאים ועוד… -
מידע אודות מהירות וביצועי האתר וכן המלצות נוספות תוכלו לבדוק באמצעות כלים חינמי כמו: gtmetrix, בGoogle Page Speed או בWeb Page Test.
- מספר אפשרויות לתשלום –
הציעו לגולשים שלכם מספר אפשרויות לרכוש את המוצרים או השירות שאתם מציעים.
לדוגמא: אחוז לא קטן מהלקוחות עדיין לא סומכים על הכנסת פרטי האשראי לאינטרנט ולכן יעדיפו לבצע תשלום בצורה טלפונית.
אי הגבלת הקונה מבחינת אופציות התשלום ישפרו לטובה את יחסי ההמרה של החנות האינטרנטית שלכם. - כפתורי חיוג בגרסת מובייל –
לקוחות חווים הרגשה טובה יותר כאשר יש להם אפשרות לחייג אליכם או להגיע אליכם בלחיצת כפתור פשוטה.
מה יותר פשוט מקבלת מענה אנושי בלחיצת כפתור אחת.
ומה לגבי ביטחון?
- השרו ביטחון לגולשים שלכם –
הציגו בצורה גלויה כי האתר מאובטח. לא כולם יודעים כי המנעול שמוצמד לכתובת האתר (URL) מעיד על תעודת SSL.
כתבו והדגישו בתחתית דף הנחיתה או החנות הווירטואלית כי האתר בטוח לקנייה. - התאמת האתר לכל הפלטפורמות ומערכות ההפעלה–
שיפור יחסי המרה (CRO) של החנות האינטרנטית באמצעות רספונסיביות. רובם של הלקוחות גולשים לחנות שלכם דרך מכשיר הנייד שלהם. חנות או אתר רספונסיבי משמעותו שהאתר גמיש ויתאים את עצמו באופן אוטומטי לסוגי המסכים בהם ישתמשו הגולשים שלכם.חוויית משתמש = רושם ראשוני
- UX/UI – ממשק וחוויית משתמש –
ראוי כי נספק לגולשים שלנו את כל המידע שלו הם זקוקים בכדי לרכוש את המוצר ולא הם פשוט יינטשו את האתר.
אחד הגורמים העיקריים והחשובים ביותר לשיפור יחסי המרה הוא לספק לגולשים חוויית קנייה וממשק נוח וידידותי למשתמש. - תיאור מפורט אודות השירות או המוצר –
רבים יגידו ש"תמונה אחת שווה אלף מילים". נכון שתמונות איכותיות ידברו בעד עצמן, אך גם טקסט איכותי יספק לגולשים אמינות ופרטים חשובים אודות השירות או המוצר, יחזק את הביטחון שלהם וימריא את יחס ההמרה באותה נשימה. - הקפידו על תהליך תשלום מהיר ופשוט –
הלקוח בחר את המוצרים שהוא מעוניין לרכוש מהחנות הווירטואלית שלכם וכעת כל מה שנשאר לו זה למלא את פרטי האשראי ולהשלים את הרכישה.
לא מומלץ להציג מוצרי לוואי ורצוי שיהיו כמה שפחות הסחות דעת בעמוד התשלום. אל תשכחו להציג בפני הלקוח כי האתר עומד בדרישות אבטחה כמו תקן PCI בכל הנוגע לשימוש בנתוני האשראי לצורך ביצוע עסקאות.
הפגת החששות יאפשרו ללקוח להשלים בבטחה את תהליך הרכישה.
לסיכום
אל תפסיקו להיות יצירתיים, נסו בכל עת להיכנס לנעליים של המשתמש האינטרנטי, להוסיף או לשנות בהתאם.
טיפ אחרון: הקשיבו ללקוחות שלכם, אם חסר משהו באתר או שקיבלתם ביקורת כזאת או אחרת, מנפו אותה ותוכלו למקסם ולשפר את התנועה לחנות האינטרנטית שלכם.