כאשר מדובר בגוגל, חייבים להבין מה מניע את מנוע החיפוש הענק הזה ומה בעצם גוגל מחפש, כאשר עליו לספק תוצאות לגולשים, ובכך לתת מענה מיטבי לצרכי עסקים כמו גם לצרכי המשתמשים. כשזה נוגע לגוגל, הדבר הנכון ביותר עבור כל בית עסק יהיה להגדיל את החשיפה אליו ככל שרק אפשר. גוגל עוזר מאוד בעניין זה, ובקלות. ניתן לרשום את העסק בגוגל ובכך נבטיח שעל ידי הרישום, גוגל 'יראה' את העסק באור חיובי.
בטרם מבצעים רישום של העסק בגוגל, חשוב שתכירו את התקנות
גוגל ידועה כחברה חברה אשר נלחמת בספאם באופן הטוב ביותר ובהתאם לכך, גם גוגל מפות/גוגל מקומות. בגוגל ישנם כמה קווי יסוד אשר דואגים לכך שעסקים רשומים במערכת ידורגו על סמך הרלוונטיות שלהם, לעומת על סמך תמרון של המערכת.
חשוב להכיר את הקווים המנחים של גוגל, תוכלו לעבור עליהם בעמוד התמיכה של 'גוגל לעסק שלי'.
אין דרך לעקוף את החוקים של גוגל ולארגן דירוג גבוה בדרכים עקיפות. בגוגל גם מאוד לא אוהבים את זה, ורישום כזה שיתגלה בדרך כלל יוסר מיד, כמו כן תתקלו בבעיה אם תנסו לבצע רישום של העסק מחדש. בקיצור רק דרך המלך תעבוד עבורכם במקרה זה.
בגוגל צריכים להכיר את העסק שלכם – עדכון פרטים לפני הרישום
בגוגל אוהבים מידע, ומידע רלוונטי ושמיש. מנעו החיפוש הזה הוא עסק שלם הסובב סביב איסוף נתונים ומידע, קטלוג ואחזור של מידע ונתונים. כל זאת על מנת להבטיח שכאשר תקלידו משהו בשורת החיפוש בגוגל, תקבלו את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורכם. על כן, כל מידע אודות שחשוב בעיניי גוגל, הנו בגדר הכרחי בתהליך הרישום.
בכדי לרשום את העסק בגוגל תצטרכו לעדכן את הפרטים הבאים:
• שם רשמי של בית העסק. יש להימנע מעדכון שם לא רשמי, שם מקוצר ושימוש בראשי תיבות.
• כתובת עדכנית של העסק. עדכנו את הכתובת הרגילה של העסק ולא מספר תא דואר. נקודה זו חשובה כאשר הרישום שלכם יוגש לדירוג.
• מספר טלפון ליצירת קשר. עדכנו את כל מספרי הטלפון הרלוונטיים ליצירת קשר עם בית העסק כולל מספרי פקס.
• כתובת דוא"ל. תהיו חייבים לעדכן כתובת דוא"ל לצורך ביצוע הרישום, וחשוב לזכור כי ייתכן מאוד וגולשים יצרו עמכם קשר באמצעות דוא"ל זה.
• אתר האינטרנט – כמובן שחשוב לעדכן את הכתובת הנכונה של אתר האינטרנט של העסק. יש לציין לא חייבים שיהיה אתר אינטרנט בכדי לרשום את העסק לגוגל, אך כמובן שאתר אינטרנט יועיל מאוד לרישום בדירוג. בימינו נקודה זו כבר לא ממש רלוונטית, שכן לרוב העסקים יש אתרים.
• קטגוריית בית העסק. בחרו בקטגוריה אחת או במספר קטגוריות, שמתאימות להגדרת העסק. בפועל, גוגל יציג בפניכם רשימה של קטגוריות, ממנה תוכלו לבחור את אלה הרלוונטיות לעסק שלכם. כמו כן, יש אפשרות להוסיף קטגוריה מותאמת אישית.
• תמונות – העלו תמונות עדכניות, ורצוי שיהיו באיכות טובה ככל האפשר, אשר מייצגות את בית העסק, את השירות או המוצרים שהעסק מציע. לדוגמא, אם העסק שלכם הוא מסעדה, העלו תמונות של המקום ותמונות של מנות מהתפריט. לתמונות הללו כוח רב.
• סרטונים וקטעי וידאו. אם יש ברשותכם כמה סרטוני וידאו, נסו ליצור מהם סרטון טוב אחד. אם אתם יכולים, נסו ליצור סרטון איכותי ורלוונטי חדש שתוכלו להשתמש בו. כל קטע וידאו הכולל מידע אינפורמטיבי, תוכן שיווקי ואפילו קטע וידאו עם הדרכה מסוימת, יהיה מועיל ביותר..
• פרטים נוספים. מלבד הקטגוריות שהגדרתם, תוכלו לתת מידע נוסף אודות העסק שלכם ב- פרטים נוספים. אם
אתם מספקים שירות מיוחד או ספציפי, מחזיקים במותג מסוים שיש לו ביקוש רב וכן הלאה, זה יהיה המקום
לציין זאת.
מדוע רישום העסק בגוגל מקומות והופעתו בגוגל מפות הוא כדאי וחשוב כל כך
רוצים לקבל דירוג גבוה לאתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל? על ידי רישום העסק בגוגל לעסק שלי, זה אפשרי.
רישום בגוגל לעסק שלי הוא הצעד הראשון בדרך לחשיפת העסק שלכם לגולשים חדשים רבים = לקוחות חדשים פוטנציאליים.
כמובן, שהרישום עצמו לא מספיק, בוודאי לא בזירה תחרותית כמו הזירה האינטרנטית ומנוע החיפוש של גוגל בפרט.
ומה שמשנה בסופו של דבר זה התוכן ומידת הרלוונטיות.
בתור התחלה, חשוב להבין את שלושת הפקטורים העיקריים אשר לפיהם גוגל קובע את דירוג דף הרישום של העסק שלכם:
• תוכן – רישום הכולל מידע רב, מקיף ושימושי, ידורג גבוה יותר מאשר רישום עם מידע מועט ודל. שימו לב לכך
שהדירוג משתפר כמעט מיד ברגע שמוסיפים פרטים ומידע.
• סקירות וביקורות – אם נתייחס לכל עניין הרישום בהשוואה לקידום במנועי חיפוש -SEO, אז נניח שהרישום בגוגל זה האתר שלכם. סקירות וביקורות, וגם ציטטות הן כמו הקישורים הנכנסים, והרי ידוע כי איכות קישורים אלה היא חשובה ביותר לקידום. הרישום בגוגל מקומות יהיה האתר שלך. ציטטות וסקירות הם כמו הקישורים הנכנסים.
הציטטה היא כביכול רישום של העסק שלכם באתר אחר, כשרישום זה כולל את שם בית העסק, ופרטים בסיסיים
ליצירת קשר ולהגעה למקום. ההבדל היחיד ממבנה תמהיל רגיל של הקישורים הוא שבעצם אנחנו לא מנסים לאתר
מקומות בהם נוכל להכניס קישור אל האתר שלנו. במקום זה, כל מה שאנחנו צריכים זה אינדקסים טובים שיש בהם
סיווגים מקומיים. כך נוכל לרשום את בית העסק וכל הפרטים שלו בהם. רצוי שהאינדקסים הללו יספקו מקום גם
לביקורות מצד הגולשים, משום שאלה יכולים לעזור אם גוגל יחליט להציג את אותן הביקורות מהם.
• נראות – עקביות בנראות ברשת האינטרנט. לסקירות, ביקורות וציטטות יש משמעות מבחינת עקביות בנראות,
ואלו גם גורמים שיש לנו יכולת להשפיע עליהם באופן ישיר.
הרחבת נראות העסק שלכם ברשת האינטרנט
יש לוודא כי כל המידע המפורסם הוא עדכני, עקבי ונכון.
הנראות הזו מתחילה באתר. כיוון שרושמים את האתר בגוגל מקומות, הכרחי כי המידע באתר יהי נגיש ונוח לקריאה,
וכן שיהיה זהה ועקבי לכל המידע שסיפקתם לגוגל ברישום. חשוב ביותר שמנעו החיפוש שלגוגל יצליח לקרוא את
הכתובת של העסק באתר שלכם. במידה והאתר שלכם כולל רק קבצי פלאש ו/או תמונות, מנוע החיפוש של גוגל לא
יוכל לקרוא אותו, אותו הדבר נכון גם לגבי קידום אורגני. על כן, יש לוודא כי כתובת העסק תצוין כטקסט באתר.
האתר כולל רק תמונות או פלאש, גוגל לא יוכל לקרוא אותו. גם במידה והאתר כולו בנוי מפלאש, עדיין אפשר לציין
את הכתובת כטקסט בחלק הפוטר שבחלק התחתון של דף הבית באתר.
זקוקים שנסייע לכם ברישום העסק שלכם לגוגל מקומות ולגוגל מפות? רוצים לשדרג ולשפר את מיקום ההופעה שלכם במנוע החיפוש? תנו למומחים לעשות את העבודה בשבילכם, ותוכלו להיות בטוחים ושקטים שהעבודה מתבצעת באופן המקצועי והטוב ביותר!
פנו אלינו על ידי הטופס ליצירת קשר שמופיע בתחתית העמוד – או בטלפון 073-7282930