פתיחת חשבון בגוגל מרצ'נט סנטר – Google Merchant Center – המדריך המלא
גוגל מרצ'נט סנטר הוא כלי נוסף, נוח ופשוט, של גוגל שכל מטרתו היא לקלוט מוצרים שאתם מוכרים בחנות הווירטואלית שלכם ולהציג לגולשים בדרכים שונות את המוצרים הנכונים, באופן ישיר, בשטחי פרסום שונים ברחבי GOOGLE.
לדוגמא, אם תקלידו בשורת החיפוש בגוגל את המילה "ארון נעליים", המודעה הראשונה שתוצג בפניכם תהיה Merchant Center של גוגל או בקיצור MC.
איך מתחילים?
שלב ראשון: פתיחת חשבון גוגל מרצ'נט סנטר – חינם
ראשית, היכנסו ל: Google Merchant Center והירשמו באמצעות חשבון Google שלכם. בשלב הנוכחי יהיה עליכם למלא את הפרטים המבוקשים ולספק מידע בסיסי אודות העסק שלכם: כתובת האתר, שם העסק ומיקום (אזור הזמן יתעדכן באופן אוטומטי).
שלב שני: אימות האתר
בשלב זה יהיה עליכם לאמת את האתר כי הוא בבעלותכם, באמצעות אחת מהאפשרויות: Google Analytics, Tag Manager, Server.
במידה והאתר כבר אומת באחת מהדרכים שתוארו קודם לכן, לא יהיה צורך לבצע אימות מחדש.
שלב שלישי: הוספת פיד חדש
לחצו על "Product" ומשם לחצו על "CREATE PRODUCT FEED" -> בחרו את המדינה והשפה המבוקשת, תוכלו להיעזר במדריך למצטרפים חדשים.
שלב רביעי: סנכרון/העלאת קטלוג מוצרים למרצ'נט סנטר
- Google Sheets – חיבור הפיד (קטלוג) באמצעות גיליון גוגל Sheets תוכלו להיעזר במדריך להגדרת נתוני המוצרים בGoogle Sheets.
- Scheduled fetch – "שליפה מתוזמנת" – ניתן לאפשר לגוגל לשלוף את הקטלוג מהשרת שלכם.
- Upload – ניתן להעלות את המוצרים באופן ידני, או באמצעות קובץ SFTP, FTP. מידע נוסף תוכלו למצוא במדריך לשליחת פידים.
- Content API – סריקת אתר – במידה ולא יצרתם פידים וקיימים נתונים מתאימים באתר שלכם, תוכלו לבחור באפשרות חיבור דרך API באמצעותו גוגל תסרוק את האתר ותשלוף ממנו את נתוני המוצרים.
שלב חמישי: המתנה לאישור הפיד
לאחר שסיימתם להגדיר ולהעלות את הפיד לגוגל מרצ'נט סנטר יהיה עליכם להמתין מספר שעות עד לקבלת האישור. בסופו תוכלו לבדוק האם הסטטוס העדכני: פעיל (Active), ממתין (Pending), או לא אושר (Disapproved).
במידה ונתקלתם בבעיות כמו מוצרים שלא אושרו, ניתן לבדוק את הסיבה ולפעול בהתאם על מנת לתקן אותה. תוכלו להיעזר בפתרון הבעיות של Merchant Center בעמוד Diagnostics או "אבחון".
שלב שישי: פתיחת קמפיין בGoogle Ads
נכנסים לחשבון גוגל אדוורס ולוחצים על + קמפיין חדש ובוחרים ב"יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד".
לאחר מכן, בחרו בקמפיין מסוג "שופינג" וקשרו אותו לחשבון Merchant Center.
כל הגדרות הקמפיין שיבואו לאחר מכן, הן בדיוק אותו הדבר כמו כל קמפיין אחר שהגדרתם בעבר: שם הקמפיין, הגדרת הצעת מחיר, תקציב, מיקומים וכדומה.
טיפ קטן: על מנת לבצע אופטימיזציה יעילה יותר, צרו קבוצות מודעות נפרדות, כלומר כל קבוצת מודעות תכיל קטגוריה אחרת.
מילה לסיכום,
באמצעות כלי הגוגל מרצ'נט סנטר, תוכלו לקבל אינדיקציה אילו מוצרים מוצגים או מבוקשים יותר בקרב הלקוחות השונים.
לאחר שהפיד יאושר, גוגל תציג את המוצרים שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות שלה. מתי הזמן הנכון לעשות זאת? כבר היום, בעצם עכשיו.