יש לכם נכס דיגיטלי או נדל"ן דיגיטלי? לא פעם נחשפתם לאפשרויות השקעה במטבעות חדשים שמביאות איתן אפיק חדש ומזמין להכנסה רווחית. בהתאם לתחזיות השוק, כתוצאה מהתפתחות טכנולוגית מהירה וגידול בתנועת הגולשים ברחבי האינטרנט, אנו מזהים
גידול מובהק בהשקעות בנכסים דיגיטליים.
כיום, נכס דיגיטלי או בשמו השני "נכס ווירטואלי" נחשב לתחום השקעה מבוקש עם תשואה גבוהה וכזה
המושך אליו אנשים רבים המעוניינים ביצירת הכנסה נוספת ואף עיקרית.
נתחיל מהתחלה – מהו בכלל נדל"ן דיגיטלי מניב?
נדל"ן דיגיטלי מאופיין כנכס הנמצא ברחבי האינטרנט רשום על שמכם ובבעלותכם האישית.
נהוג לחשוב כי נדל"ן דיגיטלי הינו כמו רוב הנכסים הפיזיים והמוחשיים הנמצאים סביבנו: דירה, שטח, משרד
או כל נכס אחר אשר מניב לנו הכנסה פאסיבית מהשכירות שלו, כל זאת לאחר שנשקיע סכום נכבד ולא מבוטל
בכדי לרכוש אותם.
ממש כמו נדל"ן פיזי, השבחת נכס דיגיטלי באמצעות קידום אורגני, העלאת תוכן איכותי ויצירת תנועת גולשים
גבוהה תהפוך את הפלטפורמה שלך לנכס דיגיטלי מניב.
3 סוגים שכיחים של נכסים דיגיטליים:
- נכס שאין לנו שליטה מלאה עליו כמו ברשת החברתית – עמוד/קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב, או פרופיל אינסטגרם עם
אלפי עוקבים. בנכסים אלו אנו תלויים במדיניות הפרסום של פייסבוק או מדיניות פרסום אחרת שיכולה להחליט לסגור
לנו את הנכס מבלי לשאול אותנו (נוציא מקרים פליליים או שעוברים על חוקי המדינה). - נכס שיש לי שליטה מלאה עליו – פודקאסטים, אתר/בלוג באינטרנט, מאגר כתובות מיילים (רשימת תפוצה), קורס/ספר דיגיטלי וכדומה. אותם נכסים שרק לאדם אשר יצר אותו יש שליטה מלאה.
- נכסים הנמצאים בחסותה של פלטפורמה גדולה, בבעלות משותפת, כמו למשל חנויות מוצרים בEbay או Amazon.
אז מה הפתרון האידאלי? אתר אינטרנט
ברגע שנקים נכס משלנו כדוגמת אתר אינטרנט, אנו נחשבים לבעלים היחידים שלו ממש כמו רישום של
רכב/דירה על שמנו ואנו לא נתונים בידי גורם כזה או אחר שיחליט פתאום לסגור לנו אותו אלא אם כן עברנו על
חוקי המדינה או מקרה פלילי כזה או אחר.
הפתרון הוא פשוט, ברגע שנרצה להרוויח כסף מהאינטרנט ולהשקיע בנדל"ן דיגיטלי שלא מסתכם בכמה
מאות אלפי שקלים, הבסיס שלו יהיה הקמת אתר אינטרנט שאני אוכל להעלות לעלות אליו תוכן איכותי, להזרים
תנועת גולשים, להניע אותם לפעולה לרכישת מוצר/שירות מסוים ובכך ליצור נכס דיגיטלי מניב.
מהו הצעד הראשון להקמת נכס דיגיטלי?
נכון שנכס דיגיטלי נחשב להשקעה נמוכה מאוד בהשוואה למקרה בו אני רוכש בית או משרד ומסתכם
בכמה אלפי שקלים, עם זאת לא פחות חשוב לבחור את הנישה שבה אנחנו רוצים להתמקד בה, כמו
למשל: מוצרים טבעיים, כושר או ייעוץ אישי.
אין ספק כי בחירת נישה תחרותית תחשוף אתכם למגוון רחב של נכסים דיגיטליים דומים לרעיון שלכם,
זה לא שהדבר לא אפשרי, אך ייקח זמן עד שהגולשים יכירו אתכם ואת האתר שלכם.
מהם הצעדים הבאים לבניית נכס דיגיטלי מניב?
1. הקמת נכס דיגיטלי – אתר אינטרנט הנחשב למקור תנועה ראשי שיוביל אליו גולשים ויעסוק בתחום שבחרתם להתעסק בו.
2. הקמת נכס דיגיטלי משני – בין אם דף/קבוצה בפייסבוק, פרופיל אינסטרגם, ערוץ יוטיוב וכדומה.
3. עליכם לכתוב תוכן בעל ערך איכותי לפרסום בכל הנכסים הדיגיטליים שלנו במטרה לייצר טראפיק (תנועת גולשים)
לאתר הראשי שלנו.
איך נהפוך את הגולשים לכסף ואילו דרכי הכנסה ישנן בנכס דיגיטלי?
· פרסומות/מודעות – שימוש בGoogle AdSense, בעל האתר יכול לאפשר לגוגל לשתול פרסומות ברחבי האתר שלו,
ולקבל הכנסה מסוימת מגוגל בעת לחיצת הגולשים על המודעה.
- חנות אינטרנטית – רכישה אונליין, מכירה המתבצעת באופן דיגיטלי.
- להשתמש רשימות תפוצה – כתובות מייל נחשבים כיום למידע שאין שני לו, ניתן לשלוח לרשימת התפוצה מיילים ממוקדים ומכווני מכירה.
- שיווק שותפים – כל מפרסם כזה או אחר יכול לבקש מכם לעשות שימוש בנכס שלכם, תמורת תשלום מסוים, לפרסם את המוצר/השירות שלו. בכך, תוכלו להרוויח הכנסה ישירות מבעלי השירות/המוצר על כל מכירה שהגיעה דרך האתר שלכם.
- קניה/מכירת לידים – הלקוח הפוטנציאלי אשר נכנס לאתר שלכם ומשאיר את פרטיו נחשב "קהל חם", במידה ואין ברשותכם את האפשרות לספק את השירות/המוצר תוכלו לקשר אותו לחברה אחרת (בהתאם למדיניות הפרטיות).
- שיתוף פעולה – אתר בעל תנועת גולשים גדולה ואיכותית, ימשוך אליו מפרסמים רבים שישמחו לשלם כסף תמורת פרסום המוצרים שלהם. לדוגמא: פרסומות באתרים גדולים המציגות מוצר או שירות שאינו קשור לבעלי האתר,
אלא לגורם צד שלישי (ג').
האם ישנם נכסים דיגיטליים למכירה? בהחלט כן
אם תרצו לצמצם את זמן הקמת הנכס הדיגיטלי ויצירת תנועת גולשים גבוהה, תוכלו לבחור
בין מגוון רחב של אתרים/חנויות שבעליהם מוכרים אותם בתמורה לסכום מסוים (המחיר משתנה
בהתאם לתנועת הגולשים, מיקומם האורגני בגוגל, מהירות האתר, איכות התוכן, כמות הלידים ועוד).
לסיכום
בשנים האחרונות ובייחוד בעידן הקורונה וגידול בתנועת הגולשים ברחבי האינטרנט, התעצם טרנד הנכסים
הווירטואליים שהכפיל ואף שליש את ביקושו.
כל שאני צריך לעשות הוא לבחור נישה ייחודית, להקים נכס דיגיטלי,
להעלות תוכן איכותי וכן להמיר את הגולשים שלנו לרכישה, כל אלו יובילו את הנדל"ן
הדיגיטלי שלכם להיות למניב. מעוניינים בבניית נכס?
צרו עמנו קשר או השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם.