לפעמים מוצר או שירות שנעשה עבורם תהליך של בניית מותג (מיתוג), עוברים תהליך כלשהו שהופך אותם למשהו יותר משודרג, מיוחד, אחר, חדשני ושונה מכולם. אלה הם פחות או יותר שורת שמות התואר שמלווים כל מותג.
מותג הוא לא עוד משהו, הוא משהו אחר. הוא בא לענות על איזה צורך קיים שאין לו פיתרון, או שהוא מציע פיתרון חדש שלא היה קודם.
תהליך של בניית מותג (מיתוג) כולל כמובן עיצוב לוגו.
אין מוגת שאין לו לוגו. זהו הסמל שמלווה את המותג ושמתמצת את כלל הערכים שלו בסמליל אחד ויזואלי קטן.
לפעמים לוגו מכיל רק סמל, לפעמים רק כיתוב ולפעמים את שניהם.
עיצוב לוגו בשביל בניית אתרים הוא תורה שלמה של עיצוב גרפי וקריאטיביות, ואם נסתכל על הלוגואים המוצלחים של החברות הכי גדולות בעולם, נראה שמילת המפתח היא פשטות. ככל שהלוגו פשוט יותר כך הוא יהיה זכיר וקליט יותר.
מהלוגו ממשיכים לעיצוב ניירת, כרטיסי ביקור ועוד
כאשר מדובר בעסק שעובר מיתוג עיצוב לוגו יהיה הדבר הראשון ואחר כך יעוצבו לעסק הזה הניירת שתישא את הלוגו, כרטיסי ביקור אם צריך והלוגו יופיע כמובן גם באתר האינטרנט של המותג.
הלוגו כאמור חייב להיות פשוט, אם הוא מסובך איש לא יזכור אותו אבל צריך להיות בו איזה ניצוץ, הברקה, טוויסט
בלתי נשכח. הפסים של אדידס למשל מסמלים עליה, ריצה, מסלול, מדרון. הכיתוב של קוקה קולה, פשוט ולא מסובך.
מותג חייב להגיד משהו בפשטות גדולה, בלי לגרום לצרכן ללמוד את זה, אלא לקלוט את זה מיד, להפנים וכבר
לדעת באיזה מותג מדובר לפי הלוגו.
המבחן הכי גדול של הצלחת הלוגואים זה כאשר הצרכנים יודעים לזהות אותם, כשהם לא ליד המותגים שלהם.
באיזה שהוא שלב הלוגו נפרד מהמוצר ויש לו חיים משלו. לפעמים אנשים מחפשים את הלוגו ולפי זה הם מוצאים
את המוצר שלהם. הלוגו הוא כמו הכתובת של המוצר ובעיני רבים, הוא גם המיתוג שלו.
התפתחות עיצוב הלוגואים
אם מביטים לאחור על התפתחות הלוגואים בארץ, הרי שעד לפני יבוא מוצרים היו רק מוצרים מקומיים ובעיקר מדובר
במזון ומה שאפיין את הלוגואים האלה הייתה איזה שהיא בהירות מאוד ברורה, כלומר- הלוגואים היו השמות
לפעמים מנוקדים בלי שום התחכמות ובלי שום צורך לפענח או לפצח את הראש של המעצב הגרפי. תמימות הייתה שם
המשחק ואגב הטרנד הזה חוזר בעיצוב גרפי. כמה שיותר פשוט, ברור וקליט בלי שום התחכמויות ויש לך לוגו מנצח.
אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:
בניית חנות וירטואלית